پیشگیری از کرونا در دوران مدرسه

من معصومه حسن‌پور آموزگار پايه چهارم دبستان پسرانه شهدای صاایران شیراز هستم.

چند توصیه پزشکی و تغذیه ای به دانش آموزان در دوران کرونا

1399/9/19 12:21
87 بازدید
اشتراک گذاری

متخصص غدد و متابولیسم کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

خانواده‌ها به محض مشاهده علائم بیماری نظیر تب، سرفه و یا علائم گوارشی باید با پزشک در ارتباط باشند. 

ارتباط با پزشک صرفا به معنای برقراری ارتباط حضوری نیست بلکه می توان در دوران پاندمی به صورت مجازی و یا تماس تلفنی از مشاوره پزشک متخصص بهره مند شد.

تهوع، استفراغ، دل درد، قرمزی یا پوسته پوسته شدن پوست می‌تواند از دیگر نشانه‌های ابتلا به کرونا باشد که باید در صورت مشاهده از سوی والدین اقدامات بعدی انجام شود.

تغذیه متعادل به سیستم ایمنی کمک می‌کند، ولی هیچ ماده غذایی یا مکملی وجود ندارد که بتواند سیستم ایمنی را فراتر از حد طبیعی خود تقویت کند.

نقش ویتامین D در تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله پیشگیری از بیماری‌های حاد تنفسی و در شرایط کنونی ضرورت استفاده از مکمل ویتامین Dدر تمامی گروه‌های سنی است. 

دریافت ویتامین دی کافی فقط از راه تغذیه کار آسانی نیست، غذاهای سرشار از ویتامین دی انواع ماهی‌های روغنی و تخم مرغ هستند ولی برای دریافت مقدار کافی از این ویتامین باید به صورت روزانه و با مشورت پزشک ویتامین دی به صورت قطره و یا قرص مصرف شود.

تب می‌تواند به عنوان یک علامت هشداردهنده در شک به عفونت با ویروس کرونا مطرح باشد. بنابراین در اولین اقدام استفاده از داروهای تب بر، مصرف مایعات فراوان و چای کم رنگ توصیه می شود.

پرهیز از مصرف فست فود ها و استفاده از ماست و آب میوه‌های طبیعی از دیگر مواردی است که ضرورت آن را در دوران مشاهده علائم بیماری باید مورد توجه قرار داد و مصرف گوشت نیز در دوران بیماری هیچ گونه منعی ندارد و گوشت سفید، قرمز، انواع کربوهیدارت ها و میوه‌ها متناسب با میل کودک باید مصرف شود.

​​​​​​​​​​

باید تا پایان پاندمی کرونا و برای کاهش ریسک انتقال ویروس تمامی مواد غذایی بسته بندی نیز با دقت شست و شو، ضدعفونی و طبخ شود.

دستگاه بخور برای مرطوب نگه داشتن مناسب نیست؛ زیرا باعث رشد بیشتر ویروس کرونا می‌شود. همچنین والدین توجه داشته باشند اگر در منزل کسی مبتلا باشد با روشن کردن دستگاه بخور ممکن است احتمال انتقال ویروس به اطرافیان افزایش پیدا کند.

منبع:

https://www.isna.ir/news/99061914260/

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)